måndag 9 februari 2009

Äntligen måndag!

Yes , äntligen måndag....Sportlov är det också , vilket betyder inget jobb för mig =/ borde kanske stila upp mig och skaffa a-kassa(!?) ..Helgen har vart kanon med diverse galej och trevligheter.

Satt och kikade lite på aftonbladet förut ang. en artikel om aktiv dödshjälp.Jag har inga direkta åsikter om detta men om man ska tala från eget perspektiv så skulle jag nog känna att om jag skulle bli såpass sjuk att det inte skulle finnas en chans för mig att överleva skulle jag nog kunna fundera över om kanske en spruta inte är så dumt trots allt . Somnar hellre in i lugn och ro än plågas i smärtor och vara helt drogad och borta av alla mediciner , men somsagt...bara rena spekulationer från min sida.

Denhär artikeln som jag läste (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4369038.ab) handlade om en tjej som har legat i koma i 17 år och har inte fått sin respirator urkopplad pga att katolska kyrkan är emot dödshjälp ...Men efter 17 år i respirator så vette fan asså , visst finns mirakel men jag hade nog velat avsluta mitt liv på ett värdigare sätt än att leva på ett sjukhus inkopplad med en respirator i 17 år.Chanserna att komma tillbaka och leva "normalt" igen är väl relativt små antar jag ...Trist och jävligt sorgligt att en kyrkan ska ha sån makt hos folket och hos politikerna.

Låt läkare och kunnigt folk få hantera detdär , inte kyrkan som är byggt på gissningar och teorier!

Det var allt för mig folks!
Fridens!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar